1.პროექტის სახელწოდება: აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მახარეები
2. პროექტის მთავარი იდეა: აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეების შესახებ ინფორმაციის მოძიება , მისი დახასიათება,გაცნობა, საფუძვლიანად შეწსწავლა.
3. პროექტის აქტუალობა: ინტერნეტისა და დამხმარე ლიტერატურის საშვუალებით გაიცნობს საკუთარ ქვეყანას და უფრო საფუძვლიანად შეისწავლის ღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიული–ეთნოგრაფიულ მხარეებს ისტორიას, გეოგრაფიულ მდებარეობას, ხელს შეეწყობა ინფორმაციის მოპოვების, მისი დახარისხების, დასკვნების გამოტანის, საკუთარი აზრის გამოთქმისა და აუდიტორიის წინაშე წარდგენის უნარ– ჩვევების განვითარებას, ისტ ტექნოლოგიების გამოყენების ჩვევის ჩამოყალიბებას.
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლემ უნდა შეძლოს აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეებზე მსჯელობა,რუკასთან მუშაობა , სხვადასხვა კუთხის მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლენა; უნდა შექმნას სხვადასხვა პროდუქტი და განიხილოს, რომელ მხარეში მოგზაურობა იქნება საინტერესო მისი ასაკის მოსწავლისათვის.
5. მონაწილეთა ასაკი:10-11 წელი
6. ვადები/ ხანგრძლივობა:3 კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეები იმუშავებენ აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიულ კუთხეებზე, გაიღრმავებენ ცოდნას ამ კუთხეების გეოგრაფიული მდებარეობის, ღირშესანიშნაობების,მოსახლეობის კულტურათა მრავალფერეოვნების, ტრადიციების შესახებ,დაამზადებენ პლაკატებს,საინფორმაციო ბუკლეტებს, შექმნიან კონკრეტული კუთხეების შესახებ ელექტრონულ რესურსებს, შექმნიან არჩეული კუთხეების რუკებს , სადც დატანილი იქნება ღირშესანიშნაობები,ცენტრები, გეოგრაფიული ობიექტები და პრეზენტაციის სახით წარუდგენენ კლასს,ბლოგზე ატვირთავენ ვიზუალურ მასალას.
8. პროექტებისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: საკანცელარიო ნივთები, პლაკატები. პროექტორი.კომპიუტერი
9. პროექტის მსვლელობა:
3. პროექტის აქტუალობა: ინტერნეტისა და დამხმარე ლიტერატურის საშვუალებით გაიცნობს საკუთარ ქვეყანას და უფრო საფუძვლიანად შეისწავლის ღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიული–ეთნოგრაფიულ მხარეებს ისტორიას, გეოგრაფიულ მდებარეობას, ხელს შეეწყობა ინფორმაციის მოპოვების, მისი დახარისხების, დასკვნების გამოტანის, საკუთარი აზრის გამოთქმისა და აუდიტორიის წინაშე წარდგენის უნარ– ჩვევების განვითარებას, ისტ ტექნოლოგიების გამოყენების ჩვევის ჩამოყალიბებას.
4. პროექტის მიზნები: მოსწავლემ უნდა შეძლოს აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეებზე მსჯელობა,რუკასთან მუშაობა , სხვადასხვა კუთხის მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლენა; უნდა შექმნას სხვადასხვა პროდუქტი და განიხილოს, რომელ მხარეში მოგზაურობა იქნება საინტერესო მისი ასაკის მოსწავლისათვის.
5. მონაწილეთა ასაკი:10-11 წელი
6. ვადები/ ხანგრძლივობა:3 კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები რაც შეიძლება შეიქმნას: მოსწავლეები იმუშავებენ აღმოსავლეთ საქართველოს ისტორიულ ეთნოგრაფიულ კუთხეებზე, გაიღრმავებენ ცოდნას ამ კუთხეების გეოგრაფიული მდებარეობის, ღირშესანიშნაობების,მოსახლეობის კულტურათა მრავალფერეოვნების, ტრადიციების შესახებ,დაამზადებენ პლაკატებს,საინფორმაციო ბუკლეტებს, შექმნიან კონკრეტული კუთხეების შესახებ ელექტრონულ რესურსებს, შექმნიან არჩეული კუთხეების რუკებს , სადც დატანილი იქნება ღირშესანიშნაობები,ცენტრები, გეოგრაფიული ობიექტები და პრეზენტაციის სახით წარუდგენენ კლასს,ბლოგზე ატვირთავენ ვიზუალურ მასალას.
8. პროექტებისთვის საჭირო ძირითადი რესურსები: საკანცელარიო ნივთები, პლაკატები. პროექტორი.კომპიუტერი
9. პროექტის მსვლელობა:
1. აღმოსავლეთ საქართველოს მთის და ბარის მხარეების შესწავლის შემდეგ, კეთდება ასოციაციური რუკა - მოსწავლეები იმსჯელებენ კუთხეების შესახებ, ისაუბრებენ მათ მსგავსება– განსხვავებებზე.კლასის შესაძლებლობების გათვალისწინებით იქმნება ჯგუფები ,სადაც თვითონვე ირჩევენ ხელმძღვანელს.
2. მოსწაავლეები სურვილის მიხედვით ირჩევენ მათთვის საინტერესო აღმოსავლეთ საქართველოს რომელიმე კუთხეს.
3.მასწავლებლი უთითებს მოსწავლეებს მოსაძიებელი ინფორმაციის შესახებ წყაროებს და მისი დაკვირვების ქვეშ შეიმუშავებენ პროექტის შესრულების გეგმას, გადაინაწილებენ მოვალეობებს.
4.მოსწავლეები მოიძიებენ აღმოსავლეთ საქართველოს კუთხეების შესახებ ინტერნეტში მასალას, დაამუშავებენ ლიტერატურას , განსაზღვრავენ მის გეოგრაფიულ მდებარეობას ფიზიკურ რუკაზე და თვითონ შექმნიან არჩეული კუთხეების რუკებს , მასზე დატანილი იქნება ღირშესანიშნაობები, ცენტრები, გეოგრაფიული ობიექტები, სადაც სიმულაციურად იმოგზაურებენ, გადმოსცემენ არჩეული კუთხის ისტორიულ წარსულსა და ადათ-წესებს, ჩვეულებებს, საინტერესო და განსაკუთრებით გამორჩეულ ტრადიციის თავისებურებებს, ისაუბრებენ ამ კუთხის სამზარეულოზე, რომელიმე დღესასწაულის აღნიშვნის თავისებურებებზე. წარმოადგენენ ღირშსანიშნაობებს.ისაუბრებენ ამ კუთხის ფოლკლორზე და შეასრულებენ მათთვის სასურველ სიმღერას ან ცეკვას. ისაუბრებენ მათ მიერ არჩეული კუთხეში მცხოვრები მწერალის შესახებ .წარმოადგენენ power-point ში
მომზადებულ პრეზენტაციას .
10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ესგ-სთან კავშირი: ქართული, ხელოვნება, ისტორია, მუსიკა,ბუნება, გეოგრაფი; ისტ–ი
გეოგრაფია
საზ.მეც.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა/ გამოვლენა;
საზ.მეც.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა/ გამოვლენა;
საზ.მეც.დაწყ.(II).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს რუკის ლეგენდაში მოცემული პირობითი ნიშნების საშუალებით რუკაზე დატანილი ინფორმაციის წაკითხვა;
ისტორია
საზ.მეც.დაწყ.(II).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ლეგენდებისა და მითების, მნიშვნელოვანი ისტორიული მოვლენებისა და პიროვნებების ლოკალურ გარემოსთან დაკავშირება; ქვეყნის განვითარებაში პიროვნების როლის გაცნობიერება.
საზ.მეც.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საქართველოს მხარეების ბუნებრივი და სოციალურ-კულტურული მახასიათებლების შესწავლა/გამოვლენა;
ისტი
ის.ტექნ.დაწყ.3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
მიზნებისა და აუდიტორიის თავისებურებების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის სადემონსტრაციოდ;
მუსიკა
მუს.დაწყ
.(II).7 მოსწავლემ უნდა შეძლოს საქართველოს სხვადასხვა კუთხის ხალხური შემოქმედებისთვის დამახასიათებელი მუსიკალური ენის ელემენტების შესწავლა.
ხელოვნება
ს.გ.V.5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშების დაკავშირება ისტორიულ, რელიგიურ, კულტურულ და სოციალურ კონტექსტთან.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე: ამოიცნობს სხვადასხვა კულტურის ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს ძირითადი მახასიათებლების მიხედვით (არქიტექტურული ძეგლები, დეტალები, ორნამენტი და სხვ.); საუბრობს ცნობილი არქიტექტურული ძეგლების ფუნქციურ დანიშნულებაზე (თავდაცვითი, საკულტო, საყოფაცხოვრებო არქიტექტურა და სხვ.);
11. პროექტის ხელმძღვანელი:83 –ე საჯარო სკოლის პედაგოგი :ნათია ფხალაძე
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: natiapkhaladze78@gmail.com
13. პროექტის ვებგვერდი/ბლოგიnatiapkhaladze.blogspot.com
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: natiapkhaladze78@gmail.com
13. პროექტის ვებგვერდი/ბლოგიnatiapkhaladze.blogspot.com
პროექტის შეფასების რუბრიკა:
მაქსიმალური ჯამური ქულის გაყოფით სამზე მოხდება მოგროვილი ქულების ათქულიან შეფასებაზე გადაყვანა
ელემენტარული
1 ქულა
|
მისაღები
2 ქულა
|
ოსტატური
3 ქულა
|
|
1.მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი, ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები, მარტივად აღსაქმელი
|
2.ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული, არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/მსმენელს
|
გააზრებულია თანმიმდევრულობა, ორგანიზების ნიშნებით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
|
კარგად ორგანიზებული ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3.შინაარსის კორექტულობა
|
ხშირად გვხვდება შეუსაბამო, მცდარი ინფორმაცია,
|
ძირითადად კორექტულია, ზოგიერთი შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული, ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4.ენობრივი გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი, ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად გამართული, მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია, დაცულია პუნქტუაციის ნიშნები
|
5.კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა დაგეგმილი, გამოყენებული წყაროები არ არის სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდული რაოდენობის წყაროებია გამოყენებული, ანალიზი მისაღებია
|
კვლევა არის დაგეგმილი, გამოყენებულია არაერთი წყარო და ანალიზი სიღრმისეულია
|
6.თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოებების კავშირი შინაარსთან ნატელია, მაგრამ ერთფეროვანია,
|
მრავალფეროვანი, შინაარსის შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
7.შემოქმედებითობა
|
მცირე შემოქმედებითი ენერგიის დანახარჯი ჯგუფის მხრიდან
|
ზოგჯერ ჩანს ჯგუფის ორიგინალური აზრები, რაც ეხმარება პროექტის უკეთ წარმოჩენაში
|
ჩანს ჯგუფის ორიგინალობა, სიახლე და თავისებური ხედვა, რაც პროექტს საინტერესოს ხდის
|
8.კავშირები საგნებთან
|
არ ჩანს ჯგუფის კომპეტენცია საგნებში, გვხვდება ფაქტების უზუსტო ინტერპრეტირება
|
მოსაზრებები დაკავშირებულია
ერთი ან ორი საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან
|
ხდება მთავარი მოსაზრებების დაკავშირება სხვადასხვა საგნიდან მიღებულ ცოდნასთან, რაც მიუთითებს ჯგუფის მრავალი მიმართულებით
კომპეტენტურობაზე
|
ძალიან მომეწონა შენი პროექტი
ReplyDeleteსაინტერესო პროექტია.გისურვებთ წარმატებებს.
ReplyDelete